Bedrijfscommunicatie

Ik wil mijn bedrijfscommunicatie vereenvoudigen

 

  • “Er gaan in ons bedrijf verschillende versies rond van wat eigenlijk een standaardmail zou moeten zijn.”
  • “Is er geen consistentie in de toon en stijl van onze geschreven communicatie.”
  • “Onze mensen krijgen heel vaak telefoon van klanten die een informatieve mail niet begrijpen.”
  • “Niemand weet nog wat de laatste versie is van onze offertetemplate.”
  • “Ik wil al lang alle documenten verzamelen en herschrijven maar ik vind er gewoon de tijd niet voor.”

 

Zijn deze uitspraken voor jou herkenbaar?

Dan is het hoog tijd voor de frisse blik van een buitenstaander.

Ik help je met het stroomlijnen en standaardiseren van alle geschreven klantencommunicatie.

1 toon, 1 stijl én een begrijpelijke formulering. Want een klant die alles meteen snapt, grijpt niet naar de telefoon. Zo kunnen je medewerkers gefocust en productief werken.

 

Schrap voor eens en altijd de chaos uit je bedrijf.

Contacteer me voor meer info.

 

Ik heb nood aan betere interne communicatie

 

Gebrekkige interne communicatie is een oud zeer in élk bedrijf, van kmo tot multinational, van start-up tot gevestigde waarde. En een standaardantwoord in elke personeelsenquête.

Op basis van een gesprek leg ik jouw noden rond interne communicatie bloot. Die giet ik in een actieplan waarmee je aan de slag kan. Óf ik neem (een deel van) de uitvoering over.

 

Stop het gezeur over communicatie.

Laat je interne communicatie aan mij over

 

Welke communicatietools moet ik gebruiken?

 

“Momenteel wordt er info verspreid via mail, WhatsApp en Slack, en toch bereikt die info nog altijd niet alle stakeholders. Zijn dit geen goede tools? Wat doen we verkeerd?”

“We helpen graag wanneer er iemand bij ons start, maar we krijgen altijd dezelfde vragen van nieuwe collega’s. Kunnen we dat niet praktischer aanpakken?”

“Onze server is één grote chaos.”

 

Er zijn honderden (communicatie)tools op de markt. Zie je door de bomen nog het bos? Als er geen goede afspraken gemaakt worden, gebruiken je medewerkers alle tools willekeurig door elkaar.

Het resultaat? De sales manager komt klagen dat ze niet op de hoogte was van een nieuw product. De administratief bediende zeurt dat hij teveel irrelevante mails krijgt. Je bijna-opgebrande marketeer checkt elke vijf minuten zijn mailbox en apps uit angst om iets te missen.

 

Tijd om actie te ondernemen.

Samen met alle stakeholders schep ik duidelijkheid in het gebruik van de juiste communicatietools. We gaan:

  • Elimineren
  • Vervangen
  • Efficiënter gebruiken

 

Zet je bedrijfscommunicatie messcherp.

Anouk Mouton
Freelance copywriter in Waasmunster, Oost-Vlaanderen

0496 68 76 10
anouk@azur-content.be

Algemene voorwaarden