Waarom content marketing?

Breng je expertise naar buiten

Jij bent een expert in je vak. Jouw onderneming heeft iets te bieden waar de wereld nood aan heeft.

En toch heb je het gevoel dat je klantenbestand best wel wat mag aandikken. Je wil je naam naar buiten brengen en prospecten overtuigen, zonder jezelf op te dringen.

Maar hoe?

Simpel.

Help je prospect.

Bied een antwoord op zijn vragen.
Inspireer en informeer.

 

Online zichtbaar 

Eén van de populairste zoekopdrachten in Google is “how to …”. Als jij een antwoord kan bieden op die vraag, heb je een streepje voor op je concurrent. Bovendien doet 75% van de consumenten online research vóór hun aankoop. Heb jij niks te vertellen? Dan word je ook niet gevonden.

 

Van irriteren naar informeren

Content marketing is ‘zachte’ marketing waarbij jij jezelf in de verf zet als een behulpzame expert.

Géén schreeuwerige reclame, geen irritante djingels op de radio, geen stikdure advertenties in een magazine, geen afleidende banners. Je doelpubliek is internetwijs en kritisch. Niemand pikt het nog dat een bedrijf hem ongevraagd overlaadt met misleidende, irrelevante reclameboodschappen.

Wist je trouwens dat veel consumenten reclameprikkels zelfs niet meer oppikken? Het brein is extreem selectief geworden en werkt hard om bagger buiten te houden. Een groot verschil met de generatie uit de jaren 50 die klakkeloos geloofde wat de waspoederdame op televisie vertelde.

Met doordachte content marketing pak je het helemaal anders aan. In plaats van je prospect te storen bij zijn bezigheden, treed je hem tegemoet wanneer hij informatie zoekt. Zo creëer je waardevolle visibiliteit en duurzame klantenrelaties.

Wat je daarvoor terugkrijgt?
Een prospect die uiteindelijk gráág bij jou koopt.
En niet bij je concurrent.

 

12 Redenen voor Content Marketing

1. Onderscheiden

Je bent zeker niet de enige in je vakgebied. Toon dat je anders bent door je behulpzaam op te stellen en gratis expertise weg te geven.

2. Expertise

Het makkelijk om te beweren dat je een expert bent in je vak. Door regelmatig relevante content te delen, bewijs je dat je écht een expert bent.

3. Geloofwaardigheid

Goede content creëert vanzelf ambassadeurs. En wat is er nu sterker dan mond-aan-mondreclame?

4. Naamsbekendheid

Door consistent en consequent (online) op te duiken bij de juiste doelgroep verwerf je duurzame naamsbekendheid.

5. Vertrouwensband

Een prospect koopt niet metéén. Hij kijkt eerst een beetje de kat uit de boom. Door de prospect in de verschillende fases van het koopproces aan te spreken, leert hij je kennen en vertrouwen.

6. Conversie

Is de prospect klaar om te kopen? Dan kent hij jou al, dankzij je online behulpzaamheid. Zo heb je een streepje voor op je concurrent.

7. Fanbase

Met inspirerende en nuttige content bouw je een online fanbase die gráág jouw berichten deelt. Zo groeit je naamsbekendheid op een organische, goedkope manier.

8. Up- en cross-selling

Je biedt je klanten ook na de verkoop nog boeiende informatie aan. Daarom blijven ze jou graag online volgen en zo hou je hen makkelijk op de hoogte van nieuwe producten of diensten.

9. Ambassadeurs

Doordat de klant ook na zijn aankoop nog op jouw advies kan rekenen, blijf je in zijn gedachten en zal hij jou sneller aanbevelen in zijn netwerk.

10. Hoge positie in Google

Door regelmatig nieuwe content toe te voegen aan je website (blogberichten), door je social media up-to-date te houden en door opgepikt te worden door andere online pagina’s, ziet Google jou als een betrouwbare bron en word je beloond met een hogere ranking in de zoekresultaten.

11. Goedkoper

Content marketing is niet goedkoop, maar wel een stuk goedkoper dan klassiek online en offline adverteren. Bovendien bouw je een échte relatie met je klant, waardevol en langdurig.

12. Futureproof

Content marketing is marketing van mens tot mens in digitale tijden. 100% futureproof, in tegenstelling tot het oude adverteren. Of spoel jij de reclame niet door sinds de intrede van digitale tv?

Heb jij ook geen zin om je bedrijf in de kijker te zetten met toeters en bellen?
Laat onsympathieke cold calling en dure reclame links liggen.
Kies voor smaakvolle marketing die van je leads klanten maakt, en van je klanten ambassadeurs.

Hoeveel dat kost? Hier krijg je een ruwe schatting van de maandelijkse investering.

Meer weten? Laat je mailadres achter en we contacteren je!

6 + 5 =

Onze diensten

0496 68 76 10
info@azur-content.be